دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه عقبه استراتژیک نظام جمهوری اسلامی، قرآنی هستند، ساخت تنها 10 فیلم با موضوع قرآنی را بی‌توجهی به قرآن دانست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید محمدی شامگاه شنبه در آئین افتتاح ساختمان چندمنظوره فرهنگی قرآنی ریحانه ولایت کاشمر اظهار کرد: مردمی و اسلامی بودن دو ویژگی نظام اسلامی، قرآنی و مردمی بودن هم دو ویژگی مؤسسات قرآنی است؛ لذا جنس اصل نظام اسلامی و مؤسسات قرآنی کشور یکی است، چراکه عقبه استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی همین مؤسسات قرآنی هستند.

وی بابیان اینکه مؤسسات قرآنی جایگاه ویژه‌ای در نظام‌ دارند و اهتمام و ارزش‌گذاری خاصی به لحاظ خصلت مردمی بودن به آن می‌شود، ابراز داشت: در این راستا دولت نیز باید تمام همت و تلاشش را برای سیاستگذاری، تسهیل، پشتیبانی و نظارت بر این مؤسسات که مهم‌ترین خصلت آن مردمی بودن است انجام دهد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مهم‌ترین عامل حیات و بقای مؤسسات قرآنی را حضور مردم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های داوطلبانه در جهان حرف اول را برای نشر و توسعه فعالیت‌های دینی می‌زنند؛ لذا این‌که افرادی آستین همت بالا زدند و این بنا را احداث و از موسسه حمایت می‌کنند ضمن اینکه قابل‌تقدیر هستند بدانند که یکی از وظایف شرعی و الهی خودشان را انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هر دستگاه استانی به هر مقدار که ظرفیت دارد باید از این مؤسسات حمایت و پشتیبانی کند، افزود: خصلت مردمی بودن منجر به برکت، ثبوت و عنایت الهی می‌شود؛ بنابراین فعالیت‌های قرآنی ماهیتاً با نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل خصلت مردمی بودن، اسلامی و قرآنی بودن متحد هستند.

محمدی بابیان اینکه برای مصون‌سازی نسل جوان، هیچ راهی جز در پناه قرآن قرار گرفتن نداریم، یادآور شد: قطعاً نسلی که در دامن قرآن صیانت شود ماندنی و ماندگار است.

وی توسعه آموزش‌های عمومی قرآن، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی را جزء راهبردهای دولت اسلامی برای تحقق فرهنگ قرآنی برشمرد و تصریح کرد: قرآن کریم دارای دو چهره و جلوه سمعی و بصری است به همین جهت قرائت برای راهبری جلوه سمعی و کتابت برای جلوه بصری شکل‌ گرفته است.

قائم‌مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه قرآن با معارف عقل‌ها را و باهنر قلب‌ها را تسخیر می‌کند و جنبه تبلیغی و ترویجی قرآن یعنی توجه به ابعاد هنری قرآن برای انتقال معارف ناب است، اظهار داشت: ماندگارترین، مؤثرترین و جذاب‌ترین بخش قرآن توجه به ابعاد هنری آن است؛ به‌طوری‌که با ساخت تنها 10 فیلم و سریال قرآنی دارای پربیننده‌ترین، مؤثرترین و پرفروش‌ترین فیلم‌ها بوده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب نسبت به ساخت و تولید فیلم و سریال‌هایی با مضامین قرآنی کم‌توجهی و بی‌توجهی به قرآن شده است گفت: در حال حاضر بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد و با توجه به ساخت متوسط سالانه 100 فیلم و سریال در کشور تاکنون بالغ‌بر 3 هزار و 700 فیلم و سریال در کشور ساخته‌ شده است که سهم فیلم و سریال‌های قرآنی 10 اثر نظیر یوسف پیامبر، ملک سلیمان، مریم مقدس، مردان آنجلس بوده است.

محمدی با اشاره به این‌که یک‌سوم قرآن کریم قصه‌هایی مربوط به انسان و نمایش جریان حق و باطل است اما متأسفانه این حقایق ناب قرآنی به تصویر کشیده نمی‌شود، افزود: قطعاً ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با مضامین و موضوعات قرآنی باعث می‌شود که جریان حق و باطل را گم نکنیم و به بیراهه نرویم.

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران و فعالان قرآنی موسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس